Dlaczego ćwiczenia z korkiem są złe?

Dlaczego ćwiczenia z korkiem są złe?

Wykonywaliście kiedyś ćwiczenia dykcji z korkiem? 

Mamy nadzieję, że nie.

Krąży taki niebezpieczny mit „aby mieć piękną dykcję wystarczy wsadzić korek między przednie zęby i mając go w buzi, coś bez przerwy mówić”. A jak jest w rzeczywistości i dlaczego ćwiczenia z korkiem są nieskuteczne i niebezpieczne?

📍 Ćwiczenia z korkiem obciążają staw skroniowo-żuchwowy (to ten łączący żuchwę z pozostałą częścią czaszki), trening tego rodzaju może doprowadzić do uszkodzenia stawu (np. wypadanie krążka stawowego, blokowanie się żuchwy, strzelanie, przeskakiwanie podczas ruchów).

📍 Podczas ćwiczeń z korkiem mięśnie są napięte, przez co nie pracują w prawidłowy sposób (mówiąc, powinniśmy pozwolić żuchwie swobodnie opadać w sposób, w jaki wymaga tego artykulacja danej głoski).

📍 Artykulacja z korkiem nie pozwala nam prawidłowo oddychać, co jest jedną z kluczowych kwestii w wypadku prawidłowej dykcji.

📍 Język najczęściej będzie w takim układzie napięty, pociągnie więc za sobą inne mięśnie w łańcuchu mięśniowym-utrwalimy same niewłaściwe nawyki.

📍 Uczucie „większego luzu” po wyjęciu korka jest złudne, chwilowe i nieefektywne-wynika tylko z różnicy, jaką poczuje nasz organizm po uwolnieniu z blokady, jaką było artykułowanie z przedmiotem w zębach.

Z całego serca polecamy korki zostawić w winie 

 

Napisz komentarz

Your email address will not be published.